Waarom je nooit je legday moet skippen

We kennen allemaal wel die ene vriend die nooit zijn benen traint. Hieronder 5 redenen waarom je nooit legday moet stippen⁣

 de helft van je lichaam⁣

Je vergeet dan de helft van je lichaam te trainen! Daarbij mis je veel core kracht, die je opbouwt bij squats, hip trust en stiff leg deadlift. En geef toe, als je een broodje koopt stop je ook niet halverwege met eten…⁣

 verhouding⁣

We kennen allemaal die overdreven afbeeldingen van grote armen en ijsstokjes als benen, dit kan ook echt voorkomen! Het ziet er ten eerste niet uit en het levert ook nog is veel blessures op.⁣

 blessures⁣

Doordat je je benen niet/te weinig traint ontstaan er snel blessures in je onderlichaam. Dit komt door dat de spieren in je benen te zwak zijn voor je bovenlichaam. Ook zul je in je bekkenbodem te weinig kracht hebben waardoor je sneller heup/rug klachten krijgt.⁣

 testosteron gehalte⁣

Door je benen te trainen stijgt je testosteron gehalte ook harder. Toename van spierkracht zorgt voor een toename van testosteron. En andersom zorgt meer testosteron voor meer spierkracht.⁣

 houding en beweeglijkheid ⁣

Als je verschillende oefeningen voor je benen doet, verbetert je houding en kun je dus makkelijker bewegen. Dit komt door dat je spieren meerdere prikkels gewend zijn en beter aangestuurd kunnen worden door het zenuwstelsel. ⁣

Ken jij iemand die zijn benen nooit/te weinig traint? Tag diegene hieronder!⁣

‘Geef 110%,minder telt niet!’