Stress

Stress is een grote boosdoener in deze maatschappij, zeker nu. We denken veel te veel na over dingen. We nemen te veel opdrachten aan, zowel privé als zakelijk. Dit gaat allemaal in ons hoofd zitten. Gevolg? Een burn out en/of thuis conflicten. Wat kun je nu doen om je stress onder controle te krijgen?⁣

– 𝘚𝘱𝘰𝘳𝘵𝘦𝘯
Sport het eruit, heel veel mensen die in de sportschool staan, doen dit ook ter ontspanning. Ze maken hun hoofd leeg en krijgen op die manier meer rust.⁣

– 𝘔𝘦𝘥𝘪𝘵𝘢𝘵𝘪𝘦⁣
Yoga neemt de sportscholen over. En niet voor niks. Met yoga/meditatie kom je tot rust en dus ook je hoofd. Je zult veel minder stress ervaren na enkele sessies.⁣

– 𝘛𝘰 𝘥𝘰 𝘭𝘪𝘴𝘵
Maak een lijst van wat je allemaal moet/wilt doen. Elke keer als je iets hebt gedaan kun je dit afvinken. Je kan er dan zelfs voor kiezen om er 1 per dag te maken en 1 per week. Zo krijg je meer overzicht en meer gedaan in minder tijd. Daarnaast geeft het afvinken van een voltooide opdracht voldoening. Dit zal dus ook stress verlagen.⁣

– 𝘗𝘳𝘢𝘵𝘦𝘯
Praat erover, het is niet het makkelijkste, maar praat erover met iemand die dicht bij je staat. Het is dan van je hart af en uit je hoofd. Erover praten lucht op, gedeelde smart is halve smart. Door te praten over bepaalde issues kom je soms ook tot andere inzichten. Je kunt elkaar een spiegel voor houden. Soms is een objectieve blik voldoende om de stress te laten verdwijnen. ⁣

Je kan dan zelfs misschien hulp krijgen, iemand met een andere blik denkt dan mee en zal je misschien ook kunnen laten zien dat je niet eens stress hoeft te hebben.⁣